Metodik prevence
Metodička školní prevence: | Bc. Lucie Prokopová |
Kontakt: | +420 775 670 792 |
Konzultační hodiny: | Pondělí: 10:45-12:45, 12:45 - 14:30 |
Kde mne najdete? | Sborovna speciální třídy v nové budově školy |
Metodik školní prevence pracuje v oblasti prevence sociálně patologických jevů. Zajištuje prevenci rizikového chování (šikana, užívání návykových a psychotropních látek, záškoláctví, agresivita, rizikové sexuální chování, rizika školního neúspěchu, poruchy příjmů potravy, sebepoškozování a jiné). Spolupracuje s výchovným poradcem i třídními učiteli a podporuje bezpečné a zdravé klima ve třídě a ve škole.
Konzultace možné po individuální domluvě.
Náplň práce
- Metodik prevence pracuje v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
- Zabývá se specifickou (všeobecnou, selektivní a indikovanou) i nespecifickou primární prevencí.
- Zajišťuje metodickou, koordinační i poradenskou činnost v problematice prevence rizikového chování, jako jsou např. šikana, užívání návykových a psychotropních látek, záškoláctví, agresivita, rizikové sexuální chování, rizika školního neúspěchu, poruchy příjmů potravy, sebepoškozování aj.
- Podílí se na tvorbě, naplňování a vyhodnocování Minimálního preventivního programu školy, a to včetně krizového plánu školy.
- Zvyšuje všeobecnou informovanost mezi rodiči, učiteli a žáky tak, aby byla zajištěna maximální primární prevence těchto jevů.
- Úzce spolupracuje s výchovným poradcem i třídními učiteli a podporuje bezpečné a zdravé klima ve třídě a ve škole.
- Metodik prevence spolupracuje se zákonnými zástupci žáků i zástupci rodičů a napomáhá při řešení jejich dotazů a připomínek.
- Navrhuje a organizuje preventivní aktivity a programy (např. vzdělávací workshopy, projektové dny, besedy, sportovní a kulturní akce, a další) s danou problematikou.
- Metodik prevence spolupracuje s dalšími odborníky a institucemi. Např. Policií ČR (PČR), Městskou policií (MP), Pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP), Speciálně pedagogickým centrem (SPC), s orgánem sociálně – právní ochrany dětí (OSPOD), sociálními pracovníky atd.
- Analyzuje návrhy, dotazy a připomínky ze schránky důvěry.
- Aktualizuje materiály na nástěnce pro preventivní aktivity školy.
- Metodik prevence se účastní výchovných komisí.